Friday, February 20, 2009

WIMAS,'Madu di Bibirmu'

Kusyuk nyer...

Cik Maziah,Pengarah WIMAS merangkap MC majlis

Kak Shahidra binti Abdul Khalil pelajar Phd di jabatan fiqh dan usul, Akademi Pengajian Islam


20/02/09,WIMAS'09 buat kali kedua telah diadakan di DK1, Fakulti Sains UM pada jam 12.30-1.30p.m. Alhamdullillah, program yang berobjektif untuk memperbincangkan masalah Fiqh seharian wanita Islam, selain menyampaikan mesej kepada semua mengenai peranan sebenar wanita di dalam Islam ini telah mendapat sambutan yang menggalakkan samada dari kalangan pelajar, pensyarah dan staf-staf pejabat amnya.

Tajuk yang diulas pada sesi kali ini adalah 'Madu di Bibirmu',oleh Ustazah Shahidra binti Abdul Khalil pelajar Phd di jabatan fiqh dan usul, Akademi Pengajian Islam membawakan satu konsep wanita adalah penenang dalam segala situasi. Oleh sebab itu, wanita dipilih oleh Allah untuk memikul tanggungjawab kiri kaum adam. Sebagai khalifah, wanita bertanggungjwab mentadbir bumi dan memimpin manusia ke jalan yang benar. wanita juga berperanan menyelamatkan generasi akan datang dari segala kekotoran dan kejahatan dunia. Pada jam 1.30,program bersurai selepas makan tengahari di Dataran Kimia.


Justeru, kepada semua warga fakulti sains dan juga seluruh warga Muslimah Universiti Malaya anda amat dijemput untuk hadir bagi memeriahkan lagi majlis iLmu ini pada sesi yang seterusnya pada 6th dan 20th Mac2009.

No comments: